Informacje o przedszkolu
- Drukuj"/> artykuł: Informacje o przedszkolu "/>
- Zapisz jako pdf"/> artykuł: Informacje o przedszkolu "/>
STATUS PRAWNY:
Jednostka organizacyjna samorządu terytorialnego – Miasta i Gminy Zdzieszowice
NAZWA I TYP PRZEDSZKOLA:
Placówka nosi nazwę Publiczne Przedszkole Nr 2 im. Kubusia Puchatka. Jest placówką wychowania przedszkolnego zorganizowaną na podstawie zarządzenia Nr2/92 Burmistrza Miasta i Gminy w Zdzieszowicach z dnia 01.09.1992r.
Przedszkole posiada numer statystyczny – Regon – 530580493 oraz numer identyfikacji podatkowej – NIP – 749-17-98-866.
Organem prowadzącym jest Urząd Miejski w Zdzieszowicach.
Nadzór pedagogiczny nad przedszkolem sprawuje Opolski Kurator Oświaty.
Przedszkole działa na podstawie przepisów:
1. Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U z 2016r., poz. 1943 ze zmianami)
2. Ustawy z dnia 14 grudnia 2016r Prawo Oświatowe (Dz.U z 2017 poz. 59 ze zmianami)
3. Statutu przedszkola
Przedszkole posiada imię oraz logo.
Przedszkole jest usytuowane przy Placu 1-go Maja 11.
Mieści się w budynku komunalnym, zaadaptowanym na potrzeby przedszkola. Jest to budynek jednopiętrowy, który w 2016 roku przeszedł gruntowny remont wraz z przebudową pomieszczeń. W budynku znajdują się:
- na parterze : kuchnia, zmywalnia naczyń, jadalnia, magazyn intendenta, 2 szatnie dla dzieci, łazienka personelu, pomieszczenie socjalne, gabinet dyrektora, pokój nauczycielski z biblioteką przedszkolną, w którym prowadzona jest także terapia logopedyczna i zajęcia korekcyjno - kompensacyjne.
- na I piętrze: dwie sale zabaw z łazienkami dla dzieci.
- w piwnicach: magazyny artykułów spożywczych i przemysłowych, kotłownia c.o., obieralnia warzyw, schowek na zabawki oraz pomieszczenie gospodarcze
- strych :stanowi miejsce przechowywania nieużywanych sprzętów, suszarnię
Za budynkiem przedszkola znajduje się ogród z przebudowanym placem zabaw dla dzieci do wyłącznej dyspozycji przedszkola.
Publiczne Przedszkole Nr 2 im. Kubusia Puchatka w Zdzieszowicach jest palcówką publiczną:
- prowadzi działalność wychowawczo- dydaktyczną w zakresie wychowania przedszkolnego
- realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty zapewniając dzieciom warunki do wszechstronnego rozwoju i osiągnięcia dojrzałości szklnej
- dokonuje rekrutacji dzieci w oparciu o zasadę powszechnej dostępności
- zatrudnia nauczycieli posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe.
ROZKŁAD ZAJĘĆ I GODZINY PRACY:
Przedszkole pracuje cały rok. Przerwy wakacyjne ustalane są przez organ prowadzący na wniosek dyrektora przedszkola.
Jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 6.30 – 16.00.
W tym czasie odbywają się zadania planowane i inspirowane przez nauczycielki wynikające z realizacji podstawy programowej oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, nauka języka angielskiego, jak również zajęcia dodatkowe.
W pracy wychowawczej i dydaktycznej preferowany jest otwarty styl pracy i metody aktywizujące działalność dzieci. Tworzone są sytuacje edukacyjne uwzględniające potrzeby, możliwości i zainteresowania dzieci wspomagające ich indywidualny rozwój poznawczy i emocjonalny.
W godzinach rannych odbywają się zwykle zabawy indywidualne lub zespołowe o charakterze organizacyjnym, korekcyjno- kompensacyjnym- prowadzone przez nauczycielki grup i zatrudnionych specjalistów w zależności od potrzeb i inicjatywy dzieci oraz życzenia rodziców.
Rano odbywają się również: religia ( 2 razy w tygodniu po 0,5h dla dzieci 6 letnich) oraz terapia logopedyczna dla dzieci z zaburzeniami mowy, które posiadają opinię
o pomocy psychologiczno-pedagogicznej wydenej przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną oraz wyłonione w wyniku badań przesiewowych przeprowadzonych przez terapeutę mowy. W zajęciach tych uczestniczą również rodzice dzieci, aby ćwiczenia zalecone przez logopedę mogły być kontynuowane w domu. Zajęcia te są ofertą bezpłatną. Prowadzone są także zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci, które posiadają opinię o pomocy psychologiczno-pedagogicznej wydanej przez poradnię.
Czas popołudniowy wypełniają swobodne zabawy inspirowane przez dzieci w budynku oraz w ogrodzie przedszkolnym, a także zajęcia dodatkowe, takie jak: gimnastyka korekcyjna (1 godzina w tygodniu) i nauka języka mniejszości narodowej - języka niemieckiego (3 godziny w tygodniu) Nauka języka mniejszości organizowana jest dla dzieci, których rodzice złożyli deklarację.
Dzieci mają także zapewnioną opiekę psychologa i pedagoga specjalnego.
PODZIAŁ NA GRUPY:
Przedszkole dysponuje 50 miejscami. Dzieci podzielone są na dwie grupy wiekowe:
- Grupa starsza - KUBUSIE- to dzieci 5 i 6 letnie,
- Grupa młodsza - Tygryski - to dzieci 3 i 4 letnie.
W każdej grupie pracują dwie nauczycielki i jedna woźna. Dodatkowo, w grupie młodszej pracuje pomoc nauczyciela.
Priorytetem w obu grupach jest wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci, kształtowanie kompetencji kluczowych.
NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY PRZEDSZKOLA:
Przedszkole zatrudnia 15 osób, w tym: 8 nauczycieli (z dyrektorem), 7 pracowników obsługi. Wszyscy pracownicy zatrudnieni są na czas nieokreślony.
Nauczyciele dbają o własne doskonalenie zawodowe i podnoszenie jakości pracy z dziećmi uczestnicząc w różnych formach doskonalenia zawodowego.
Intendentka- zajmuje się sprawami finansowymi (np.. odpłatność za przedszkole), zaopatrzeniem placówki w żywność , środki czystości itp., planowaniem posiłków.
Pracownicy obsługi m.in. zajmują się przygotowywaniem i wydawaniem posiłków, są odpowiedzialni za utrzymanie czystości w przedszkolu.
Wszyscy pracownicy biorą udział w opiece nad dziećmi przebywającymi w przedszkolu i podczas zajęć poza terenem placówki, respektując prawa dziecka, wykonując zlecone im czynności przez nauczycieli.
Dyrektor kieruje pracą całego zespołu, oraz sprawuje nadzór pedagogiczny nad pracą nauczycielek.
ORGANY PRZEDSZKOLA:
Organami przedszkola są:
- Dyrektor przedszkola
-Rada Pedagogiczna
-Rada Rodziców
Dyrektor przedszkola jest kierownikiem jednostki budżetowej.
- współpracuje z radą pedagogiczna i rodzicami
- decyduje w sprawach: zatrudnienia i zwalniania nauczycieli i innych pracowników przedszkola, przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom oraz innym pracownikom, występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej w sprawach nagród, odznaczeń i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników przedszkola.
- kieruje bieżącą działalnością wychowawczo-dydaktyczną przedszkola i reprezentuje go na zewnątrz
-sprawuje nadzór pedagogiczny w stosunku do nauczycieli zatrudnionych w placówce
- sprawuje opiekę nad dziećmi oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działanie prozdrowotne
- realizuje uchwały rady pedagogicznej podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących
- kieruje pracami rady pedagogicznej jako jej przewodniczący
- dysponuje środkami określonymi w planie finansowym przedszkola zaopiniowanym przez radę pedagogiczną i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie
- ustala ocenę dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu po zasięgnięciu opinii rady rodziców
- organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą działalność przedszkola
- wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych
- w wykonaniu swoich zadań współpracuje z radą pedagogiczną oraz rodzicami
- dba o systematyczne kształcenie nauczycieli
Rada pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola realizującym statutowe zadania dotyczące kształcenia, wychowania i opieki
- radę pedagogiczną tworzą i biorą udział wszyscy nauczyciele bez względu na wymiar zatrudnienia
- przewodniczącym rady jest dyrektor przedszkola
- w posiedzeniach rady pedagogicznej mogą brać udział osoby zaproszone przez przewodniczącego, za zgoda lub na wniosek rady pedagogicznej
Rada rodziców stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola
- zasady tworzenia rady uchwala ogół rodziców przedszkola
- rada rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem przedszkola
-rada rodziców może występować do rady pedagogicznej i dyrektora przedszkola z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw przedszkola.
NASZA MISJA:
WSZYSTKO DAĆ DZIECIOM Z SIEBIE
BY PIĘKNE DZIECIŃSTWO MIAŁY,
BY MĄDROŚĆ, DOBRO I MIŁOŚĆ
NIOSŁY Z SOBĄ W ŚWIAT CAŁY
W naszym przedszkolu dzieci:
- mają stworzone warunki optymalnego rozwoju
- zdobywają wiedzę i umiejętności dzięki aktywnym formą pracy
- nabywają pożądanych postaw i zachowań w obliczu zagrożeń dla zdrowia i bezpieczeństwa włanego i innych
- rozwijają aktywność twórczą, ruchową
- maja możliwość poznania swoich mocnych stron poprzez udział w różnych konkursach, festiwalach, zawodach i olimpiadach
- poznają swoje prawa i uczą się przestrzegać ogólnie przyjętych norm społecznych
- uwrażliwiają się na potrzeby innych i uczą się spółpracować z nimi
- czują się bezpiecznie w życzliwej i dobrej atmosferze
- obcują ze sztuką
CELE PRZEDSZKOLA – PRIORYTETY:
- dobrze przygotować dzieci do osiągnięcia dojrzałości szkolnej i podjęcia nauki w szkole
- wdrażąć do zdrowego trybu życia
- poznawać z zasadami bezpieczeństwa w przedszkolu i życiu codziennym
- rozwijać twórcze postawy dziecka
- rozwijać sprawność fizycznąi manualną dzieci
- rozwijać kompetencję kluczowe dzieci
- rozwijać i usprawniać mowę dzieci
- rozbudzać wrażliwość emocjonalną i moralną wychowanków
- wdrażać dzieci do samodzielności i pomóc im uwierzyć w swoje możliwości
- uczyć współpracy z innymi dziećmi i najbliższym otoczeniem
- uświadamiać dzieciom ich prawa oraz nauczyć przestrzegania ogólnie przyjętych norm społecznych
- wspierać rodzinę w procesie kierowania rozwojem swoich dzieci
- rozwijać współpracę ze środowiskiem lokalnym
- wspierać nauczycieli w ich rozwoju zawodowym
SPOSOBY REALIZACJI CELÓW:
- stosowanie aktywnych metod pracy wpływających na twórcze postawy dziecka
- organizowanie sytuacji edukacyjnych wspierających rozwójintelektualny, fizyczny, emocjonalny i moralny dzieci
- organizowanie sytuacji edukacyjnych wpływających na rozwój sprawności manualenj dzieci i samodzielności
- organizowanie sytuacji edukacyjnych wpływających na rozwój mowy dzieci
- organizowanie sytuacji edukacyjnych wpływających na poznanie zasad zdrowego stylu życia, przestrzeganie higieny osobistej, czystości otoczenia i zasad bezpieczeństwa
- organizowanie sytuacji edukacyjnych umożliwiających poznanie przez dzieci ich praw i obowiązków
- wzbogacanie oferty współpracy ze środowiskiem.
Załączniki
Brak załącznikówMetryczka
Wytworzono: | 2016-05-22 21:25 | przez: |
---|---|---|
Opublikowano: | 2016-05-22 00:00 | przez: Administrator |
Podmiot udostępniający: | Publiczne Przedszkole nr 2 im. Kubusia Puchatka | |
Odwiedziny: | 1157 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.